Newsflash, Persberichten
1

NEWSFLASH: Lush presenteert limited edition Vivienne Westwood furoshiki

Niemand minder dan Queen of Punk Vivienne Westwood ontwierp de nieuwe Climate Revolution Furoshiki die vanaf maandag 18 november als limited edition verkrijgbaar is bij drie geselecteerde winkels van Lush Fresh Handmade Cosmetics in Nederland. De opbrengst van de verkoop van de unieke furoshiki, gemaakt van 100% biologisch katoen, gaat naar het Climate Revolution fonds dat initiatieven ondersteunt op het gebied van klimaatverandering.

Het exclusieve item is geïnspireerd door de Japanse furoshiki, een designzakdoek die wordt gebruikt als stylish alternatief voor inpakpapier. Daarnaast wordt de furoshiki ook gebruikt als fashion statement, door deze om je haar te knopen of als sjaal om je hals. De furoshiki’s zijn verkrijgbaar in camel en lichtroze en zijn beide bedrukt met ‘The Face of War’, een ontwerp van Westwood dat de strijd tegen klimaatverandering symboliseert. De Climate Revolution furoshiki is met de hand gedrukt op biologisch katoen. Vivienne Westwood over de samenwerking met Lush:

Ik zeg altijd: koop minder en koop betere kwaliteit – zodat wat je aanschaft, blijft. Deze Climate Revolution furoshiki’s kunnen een leven lang meegaan. En minstens zo belangrijk: wanneer je deze furoshiki koopt, steun je de klimaatrevolutie die hard nodig is.

Mo Constantine, medeoprichter van Lush Cosmetics:

Dit is een bijzondere samenwerking – twee iconische Britse merken die de handen ineen slaan en tijdens Kerst oproepen tot een nieuwe, duurzame manier van inpakken. Kerst gaat om geven, niet over weggooien en afval. We zijn dan ook erg blij dat Vivienne deze Climate Revolution furoshiki exclusief voor Lush geeft ontworpen. We inspireren onze klanten graag met verpakking die hergebruikt kan worden. De helft van onze producten heeft overigens niet eens verpakking nodig en ligt ‘naakt’ in de winkel.

Sinds 2005 verkoopt Lush Cosmetics vintage sjaals en inpakmateriaal dat is gemaakt van gebruikt plastic. De limited edition furoshki van Vivienne Westwood is daarmee een van de vele opties om op een stijlvolle manier verspilling tegen te gaan. En dat is nodig. Want alleen al in Engeland, het land waar deze furoshiki werd geproduceerd en waar Lush 18 jaar geleden is opgericht, wordt jaarlijks ruim 365.000 kilometer cadeaupapier weggegooid. Genoeg om negen keer de wereld mee rond te gaan! Gebruik de Climate Revolution furoshiki voor het volgende cadeau dat jíj gaat inpakken, of draag het als uniek mode-item.

Miss Mags Visit Website
Moeder van een tweeling - Zelfstandig ondernemer - Blogger - Grafisch Vormgever. Is dagelijks bezig met diverse werkzaamheden voor haar eigen bedrijvigheid.
1 Comment
  • me
    Reply

    Principe erachter is prima maarp ersoonlijk vind ik het teveel ophef voor zoiets als een stukje stof maar ja, zo ben ik nou eenmaal hahaha

Leave Your Comment

Your Comment*

Your Name*
Your Webpage

CommentLuv badge